Translate,Home

zondag 19 mei 2013

weekbabbel 19 - 26 mei 2013

                         

Ongezonde dip

Schrijf eigenlijk niet zo graag over me zelf. Maar nu wil ik u wel vertellen dat ik me al lange tijd niet erg “lekker“ voel. Maar ach , wat kan u dat eigenlijk schelen. U leest misschien iedere week uit gewoonte de weekbabbel en vind het wel aardig of eigenlijk niks , dan zeg ik niet meer lezen. Maar toch leest u iedere week weer wat dat oude boertje heeft te vertellen. Nee , ik ben geen columnist daarom sta ik bij duivenvlucht bij keek op de week. 
De laatste weken wat gezondheid betreft zelf in een dip , naar dokter , naar ziekenhuis om foto’s te laten maken. Enkele dagen later weer naar de dokter voor de uitslag. Viel mee en tegen ,  ik moet het in ieder geval wel rustig aan doen vanwege hart. De vrouw vroeg of ik onderbegeleiding mocht gaan sporten. De dokter zei met zo’n hart , geen denken aan. En dat voelde ik zelf ook wel. Een week of 4 geleden was Jurgen z’n schoonvader hier met zijn elektrische fiets. Dat is wat voor jouw , je moet zelf wel iets mee trappen maar gaat prima. Nou wij opgestapt en een eindje gefietst ging wel goed van wind af (windkracht 2) toen weer op huis aan zo’n 300 meter. Rustig aan gedaan , wist haast niet thuis te komen was helmaal op , met de tong op de schoenen kwam ik thuis aan. Dus dat sporten er niet in zat had ik zelf al wel kunnen bedenken. Had ook uren werk om de duiven in de mand te zetten voor het in manden. Dat sporten hoop ik nog lange tijd aan de duiven over te laten. Wel zal er drastisch in gekrompen gaan worden dit jaar.

Op eigen hok

Deze week zijn er dus geen duiven mee gegaan naar de eerste midfond vlucht. Had graag mee gedaan maar kon het niet opbrengen ze in de mand te zetten. Kijken hoe het deze week gaat met me en anders blijven ze nog maar een weekje thuis. Als duivenmelker hou je ze niet graag thuis maar de eigen gezondheid staat toch wel voorop. Kijken hoe de kuur aanslaat en dan over 14 dagen weer foto’s laten maken. Toch proberen om ze deze week iedere dag één keer los te laten om ze toch weer een beetje in het ritme te krijgen. En dan zien we wel of het lukt om ze mee te geven. Als Aartje de afgelopen tijd de duiven voer gaf maar niet gevraagd welk voer ze gaf. Water haalde ze uit de kraan die voor het hok staat. De kleinkinderen kwamen oma nog helpen om de duiven mee te voeren en water te geven , lief hé
Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl
U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten