Translate,Home

zondag 15 november 2020

weekbabbel vanaf 15 november - 13 december2020

weekbabbel 9 - 13 december 2020

Een foto uit de oude doos van 2005-2007554 Magic Man 1e Duifkampioen Overnacht Afdeling 7

Enten

Het spuitje zit er weer in. Ja , bij ons zelf. Het jaarlijkse griepspuitje hebben we de voorbije week weer gehad. Wanneer zullen we het tegen het corona krijgen. In het Verenigd Koninkrijk begint men op 7 december te enten. In België en Nederland hoopt men 4 of 5 januari te beginnen. Met man en macht is men dit jaar over de hele wereld bezig geweest en nog bezig om een vaccin te maken. Dat het nu al zover is dat kan je wel bestempelen als een wonder. Een heel groot applaus voor al die mensen die hiermee bezig zijn geweest en nog zijn. Laten we er massaal van gebruik maken zodat we volgend jaar weer normaal kunnen leven. Nog wat over het voetbal. Gisteravond op Fox 1 de wedstrijd Ajax – Twente bekeken. Het was een slappe pot waar Ajax de punten liet liggen. Twente heeft verdiend gewonnen. De koppositie voor Ajax bleef toch nog behouden daar Vitesse ook niet wist te winnen van PEC Zwolle. Vroeger was men bang als men tegen de grote 3 a 4 ploegen moest spelen maar dat is zoals blijkt niet nodig. Je moet uitgaan van je eigen kracht. Vandaag zondag is er ook nog de Formule 1 waar je naar jan kijken.

Op eigen hok

Nog steeds zitten de vliegduiven bij elkaar. Af en toe heb ik nog een eitje bij de korte vlucht duiven gehad maar nu het kouder is zal dit ook wel over zijn. Bij de overnachters na het weg halen van eieren en schaal en het half bak zetten geen ei meer gezien. De korte vlucht duiven wil ik , is tenminste de bedoeling tussen 10 en 15 december scheiden. De overnachters hoop ik nog wat langer bij elkaar te laten zitten. Zeker als het een beetje koud is en ze niet achter elkaar gaan lopen drijven. Maar goed dat zien we tegen die tijd dan wel weer. Op de lopende band ligt mooie mest met donsjes erop , een goed teken. Ook de kou zijn ze weer graag in bad geweest. Zijn ze er in geweest dan krijgen ze de Allerlei in potjes waar ze graag van eten. Dus ze zullen het wel nodig hebben denk ik dan maar.

Blog

Nog steeds werkt de blog niet naar wens. Kan er geen nieuwe babbel op krijgen en een foto al helemaal niet. Ik kan ook niet naar instellingen en dergelijke. Heb overal gekeken maar helaas. Maar goed zolang het niet gaat zet ik de babbel boven de andere zolang dat wel gaat. Hij wordt iedere week doorgestuurd naar www.duivenvaria.nl Als het goed gaat staat die daar op met een foto zoals u gewend bent. Bedankt hiervoor Michiel. Verder voor nu hou U aan de regels en voor een ieder van U een “ Goede gezondheid en hou je haaks “.

mail addejongheukelum@hotmail.com

http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

weekbabbel 29 november - 6 december 2020

indien lukt nog foto plaatsen

Een buizerd vlak voor het hok

Roofvogel

Donderdag zat de buizerd weer achteraan in de boom en/of op een paaltje. Al jaren zat er daar wel één. Had er totaal geen last van ook toen ik vorig jaar de latere jongen bijna heel de winter rond liet vliegen. Of het nu de zelfde is van de laatste jaren weet ik niet maar een donderdagmiddag zat die een meter vijf voor het hok verlekkerd naar de duiven te kijken die in de ren zaten. Vanwege dit ben ik nu toch een beetje bang om ze los te laten. Als die weg vliegt lijkt die wel zo groot als een ooievaar. Ze blijven vanaf nu voorlopig maar in het hok met wel de mogelijkheid om in de ren te gaan. We wachten maar af of die nog meer naar de duiven komt kijken.

De blog

Vorige week kon ik de babbel niet op de blog krijgen. Het was de laatste tijd al soms een heel gedoe. Ik moest er bv

voor tussen ruimte en voor vet gedrukt tussen of bij zetten. Heb zelf totaal geen inzicht in computers dus had ik vorige week de babbel boven die van de week er voor gezet. Dat zal U op de blog wel zijn opgevallen. De babbel staat nog steeds bij www.duivenvaria.nl waar Michiel de site van de veel te vroeg overleden Arie Huizer voort zet. Hopelijk gaat het plaatsen vandaag wel goed. Als U dit lees ziet U of het is gegaan. Anders probeer dit boertje er weer een mouw aan te passen.

Op eigen hok

Niet zoveel meer te vertellen over de duiven. Alles gaat zo’n gangetje met af en toe een bad geven en indien mogelijk ieder dag met de krabber de vloer schoon maken. Men vroeg aan me wat geef je de duiven in de winter. De vliegers krijgen nu 2 keer in de week Tolly Amin (vitaminen) en ook 1 of 2 keer in de week Sedochol. De andere dagen Oregano 12%. Ook enkele keren Allerlei ( grit ed ) in een potje. Nog steeds het voer wat nog over is van de vluchten. De kwekers krijgen zolang als het op de markt is iedere dag de Oregano 12% van Schroeder in het water. Zij komen met geen andere duiven in aanraking dus horen ze uit zichzelf gezond te blijven. Wel krijgen zij regelmatig de Allerlei. Komt er een vreemde vogel bij dan gaat deze eerst apart en krijg deze wat tegen het geel voordat die bij de andere duiven mag , dit uit voorzorg. En ja , voor diegene waar de Sint toch komt dit jaar alvast een leuk avondje toegewenst. Maar hou je aan de regels. Goede gezondheid en hou je haaks.

mail addejongheukelum@hotmail.com

http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Eén van de volle broers

Komt goed met vaccin

Het lijkt erop dat zo half december er 2 vaccins goedgekeurd gaan worden door de EU. Mogelijk kunnen de entingen dan snel beginnen. Men is van plan om eerst de 60 plussers en de ziekenverzorgenden te enten. Als dit zo is dan zouden de meeste duivenmelkers geënt kunnen worden. Je zal 1 of 2x geënt gaan worden dan om de 3 weken wat ik begreep. Laten we hopen dat dit kan zodat we volgend jaar weer een “ normaal “ jaar hebben. Wij als duivenliefhebbers hebben dan waarschijnlijk ook een normaal jaar hebben met de vluchten. We wachten het maar af hoe het verloopt.

Gaston

Nee , ik bedoel niet Gaston van de postcode loterij maar Gaston van de Wouwer. Vorige week schreef ik dat Hok van de Wouwer bij PIPA totaal werd verkocht. De duif genaamd New Kim is voor € 1.600.00,00 van de hand gegaan. Twaalf (12) kinderen van New Kim brachten het lieve sommetje van € 1,46 miljoen op. De totale opbrengst van heel de kolonie was € 9.551.200,00. New Kim is tot nu toe de duurste duif die in Europa is verkocht. Op radio en tv kwam het zelfs langs. Overal is er over geschreven en gepraat. In duiven krantje de Duif heb ik er nog niks over kunnen lezen !!! Het is ook de hoogste opbrengst voor één kolonie. Nee , ik heb er geen gekocht. Vorig jaar was ik blij met 2 volle broers van Comb. Goorbergh – Couwenberg die ik had gekocht (zie foto). Veel liefhebbers vinden het niks wat zo’n duif als New Kim opbrengt tot dat ze er zelf één op het hok hebben zitten. Dan zullen ze het vast wel leuk vinden. Eigenlijk is het natuurlijk belachelijk zoveel geld voor één duif. Maar ach er worden soms ook schilderijen verkocht voor 60 miljoen of meer !! Dat vind ik ook belachelijk. Deze week heb ik eens op zolder wezen zoeken of er hier niet zo’n schilderijtje lag. Maar zoals ik zei : niet lag … helaas zullen we maar zeggen.

Op eigen hok

Alles gaat in het hok naar wens. Voorbije week zijn de vliegers voor 2021 1x los geweest. Wel zijn ze 2x in het rennetje in bad geweest. Er liggen alweer heel wat veertjes onder de lopende band waar de meeste terecht komen. Kan onderaan een plankje wegnemen en zo alles weg halen. Zoals het er nu uit ziet heb ik tot nu toe gelukkig geen last van muizen in de hokken. Vorige winter en lente was het een ramp. De vrouw rook het al als ze het hok in stapte. Ruik het zelf niet vanwege het masker dat ik in het hok op heb. Dus eigenlijk moet de vrouw af en toe haar neus door de deur steken … hahaha. Wel heb ik onder het hok nog wel ratten zitten. Er staat altijd voer voor ze klaar zodat ze het op kunnen eten. Hopelijk ben ik daar ook snel van verlost. Goede gezondheid en hou je haaks.

mail addejongheukelum@hotmail.com

http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

weekbabbel 15 - 22 november 2020

Geen feestavond dit jaar !!

Corona

Nog steeds veel gevallen van corona. Veel ziekenhuis opnames en veel op intensieve care. Al gaan de cijfers nog wat naar beneden het is nog niet achter de rug. Kijk ook maar eens naar België en zeker in Frankrijk en Italië waar het weer heel hevig is. We moeten ons nog niet rijk rekenen omdat het nu misschien iets minder lijkt te worden. Toch moeten we ons aan de regels houden. Diegene die nu corona hebben veel sterkte en hopelijk bent U snel weer de oude. Geen vergaderingen dit jaar en ook wel licht geen feestavonden. Maar goed daar komen we ook wel weer overheen. Er kwam goed nieuws van Pfizer dat ze een enting tegen de corona zouden hebben dat 90 % resultaat geeft. Het zou mogelijk over enkele weken goed gekeurd worden. Maar ja , dan is het er natuurlijk nog niet om heel de wereld bevolking te enten. Over enten gesproken op 1 december , later dan normaal , krijg ik de griepprik. Eerst wilde ik het niet laten doen. Ik had wel enkele keren de griep. Ik ben bij de risicogroep dus enkele jaren geleden toch maar laten enten. Nu in de winter wel eens enkele dagen een beetje rillerig maar geen echte griep meer. Heb geen last van de enting en bij mij helpt het in ieder geval wel. Hopelijk dat de corona enting als die er eenmaal is ook helpt. Dan kunnen we weer “ normaal ” gaan leven.

Bonnenverkoop

De bonnenverkoop van onze vereniging is gisteren afgelopen en het is een groot succes geworden. Namens bestuur en leden alle schenkers en kopers heel hartelijk bedankt. En natuurlijk de kopers veel succes gewenst met hun nieuwe aanwinst.

Op eigen hok

Er is op dit moment niet zoveel te beleven op het duivenhok. De rui gaat goed als ik kijk wat voor veren en veertjes er onder de lopende band liggen. Ze worden natuurlijk ook nu goed verzorgd met geregeld Allerlei en af en toe een pinda. Had nog genoeg VTB 9 en VTB 23 van Ronny van Tilburg liggen. Deze twee meng ik en daar gaat Start bij van Matador. Zo krijgen ze van iedere VTB mengeling 37,5 % en 25 % Start van Matador om het wat lichter te maken. Heb al enkele jaren geen rui mengeling gegeven. Wat er nog ligt wordt dus gemengd. Dit moet ook op gemaakt worden. Dinsdag is het weer baddag geweest in het rennetje. De voorbije week zijn ze alleen op zaterdag los geweest. Toen lekker weer om even de vleugels te strekken. In de middag heb ik ze weer een bad gegeven. Ze zitten er al in voordat er water in zit , een goed teken. Vanwege het vrij zachte weer hebben enkele duivinnen gelegen. Deze eieren worden direct weg genomen. Goede gezondheid en hou je haaks.

mail addejongheukelum@hotmail.com

http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten