Translate,Home

zondag 11 december 2016

weekbabbel 11 - 18 december 2016

               Ad de JONG  -  HEUKELUM

                                      Weduwduivinnen 2017 nog op rust
 Doping in de sport

Deze dagen een groot bericht dat wel 1000 Russische sporters de laatste jaren bij doping zijn betrokken. Wat doet men er aan , moeten ze hun medailles in leveren ?  Ik dacht dat de verschillende sportbonden dit probleem wel beter aan zouden hebben gepakt zeker op een Olympiade. Toch zijn er blijkbaar nog vele mazen die er voor zorgen dat er wel gesjoemeld kan worden. Bij de duiven is in Nederland 1 geval van gebruik oneigenlijke middelen bekend. In België zijn er in de duivensport enkele liefhebbers geschorst en dit jaar zijn er in België 9 leden betrapt op gebruik van producten die niet zijn toe gestaan. Nu hoorde ik dat er bekende hokken bij zouden zijn. Weet zelf de namen niet net als de meesten van ons. Als het allen liefhebbers zouden zijn van zeg maar “ Jan met de pet “ dan was er allang een uitspraak geweest. Nu durft men het blijkbaar niet aan vanwege enkele grote jongens. Deze zullen vast gaan procederen en dat gaat veel kosten. Men zal wel proberen om het op de lange baan te schuiven om het daarna in de doofpot te stoppen. Liefhebbers die al eerder geschorst zijn kunnen dan ook in het geweer komen en een schade vergoeding gaan vragen. Maar goed ik ben geen advocaat. Er zijn alleen maar verliezers en het zal veel geld kosten en alleen de advocaten zullen er wel bij varen. We wachten af wat er uit de hoge hoed wordt getoverd.

NPO

Maandagavond 12 december om 20.00 uur is er een NPO vergadering die via Live Stream gevolgd kan worden. Vorige keer lukte het bij mij niet , maar weer proberen of ik het nu live kan volgen. Heb de vergadering later bekeken via een duiven site waar het op stond.

Op eigen hok

Net als de laatste weken is er niet zoveel te vertellen. Het is nog rustig bij de duiven. Wel worden ze natuurlijk goed verzorgd. Hier is dat 2x per dag voeren , heb ik trouwens altijd gedaan. Bij enkele vliegdoffers is de laatste pen aan het groeien. Het is opvallend dat ze zijde zacht zijn en glimmen als een spiegel. Ze zijn dit jaar vanaf de laatste vlucht niet meer los geweest. De doffers mogen met goed weer in het rennetje. De duivinnen mogen er iedere dag in behalve als er een koude oostelijke wind staat. Met de ergste rui gingen ze 2x per week in bad , nu gaat het hele spul er 1x per week in. Dit gebeurd ook tijdens het vliegseizoen. Helaas zijn de duiven nog niet geënt tegen paramixo. Zal wel snel moeten gebeuren , om het net voor het koppelen te doen heb ik liever niet. Al geef het misschien niks , heb er geen ervaring mee daar ik het meestal liet doen nadat de jongen waren groot gebracht. Waarschijnlijk worden de vliegers tussen kerst en nieuwjaar gekoppeld. Van de goede vliegers wil ik ook graag jongen. Bij de andere kunnen als het uit komt eieren van de kwekers. Wil dit jaar van de kwekers zelf 2 ronde jongen houden. Eerdere jaren had ik soms één of geen jongen van een koppel als de jonge duiven vluchten beginnen. Hopelijk heb ik er in 2017 meer van een koppel om ze zelf te kunnen testen. Goede gezondheid en hou je haaks.

Ons email adres is :  addejongheukelum@hotmail.com
U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten