Translate,Home

zondag 11 oktober 2015

weekbabbel 11 - 18 oktober 2015

              Ad de JONG  -  HEUKELUM

                               Nieuw verenkleed van veel belang.

Vliegprogramma

Bij enkele afdelingen staan reeds consept vliegprogramma’s 2016 op de site. Men is volledig afgestapt van natoer gelijk met de jongen. Ook weer vroeger gaan vliegen met de jongen wat sommige afdelingen vorig jaar al deden. Hoorde dat afdeling 7 ook een programma had opgesteld tot 2e week september. Nu de NPO de “ nationale vlucht “ jong weer net als vroeger op het laatste weekend augustus heeft gezet. Is dat toch niet einde verhaal. Men kan toch nog enkele weken doorvliegen. Vroeger vlogen we met de jongen na Orleans van eind augustus nog om de 2 weken Chateauroux en Bourges. Gelukkig gaan we weer de goede kant op en gaan we terug naar het vliegprogramma van vroeger. Misschien ben ik wat ouderwets , het programma van vroeger was zo slecht nog niet. Iedere verandering is geen verbetering en dan moet je het weer terug kunnen draaien. Je hoor dit jaar vaak we zijn nog nooit zoveel jongen kwijt geraakt dan nu met het late starten. Het weer is natuurlijk ieder jaar anders dus daar kan het ook wel aan hebben gelegen. Als er nu ook nog verdere vluchten met de jongen komen dan zullen daar ook veel liefhebbers blij mee zijn. Of kijk de NPO alleen of de marathonvliegers tevreden zijn zoals al weken op de teletekst is te lezen.
Het Nederlands voetbal elftal heeft met 1 – 2 gewonnen en hebben nog een kansje dat ze naar het EK mogen. Turkije heeft ook met 0 – 2 gewonnen dus het zal van de laatste wedstrijd afhangen. Niet dat ze voor mij door hoeven maar het is wel goed voor de economie. Dus dan zeg ik laat ze maar door gaan. Goed voor de horeca en de winkels.

Op eigen hok 

De jonge duivinnen en de latere jongen die nog niet los waren geweest gaan nu met het goede weer van de laatste 14 dagen bijna iedere dag los. Wel een raar gezicht als ze rond vliegen met gaten in de vleugels en halve staarten. Ze gaan in de middag een uur tot anderhalf uur los. Met binnen komen kunnen ze in beide hokken naar binnen. Als ze gedronken en gegeten hebben zitten ze weer in hun eigen gedeelte. Doe dan de schuifdeur dicht en klaar is Ad. Als ze enkele maanden goed rond vliegen en het is goed weer dan mag Aartje ze meenemen als ze naar haar moeder gaat die in een verzorgingstehuis zit. Als ze dan aan me vragen of ik ze weg breng dan kan ik zeggen dat ik ze heel de winter niet heb weg gebracht !! En dan lieg ik niet. Nou van mij mag u wel weten als ze meegenomen worden. Als je ze heel de winter rond het hok laat vliegen dan zal je er zo als je van anderen hoor er weinig van over houden. Wilde eerst misschien vroeg jongen kweken met oude ringen. Maar ik wilde het wat rustiger aan gaan doen en op advies van Ron van Veggel kan ik dat beter niet doen , meer werk. Als ik er over nadenk dan heeft Ron volkomen gelijk. Ron bedankt voor het advies. Zaterdag zijn Ron en Dennis hier geweest. Onder het genot van een bakkie koffie eerst bijgepraat en later duiven bekeken. Zij hadden ook duiven bij zich en wilde graag mijn mening over hun duiven. Veel verstand heb ik er niet van maar voor mijn gevoel zaten er goede kweekduiven bij. Daarna zijn we naar de hokken geweest om ook hier wat duiven te bekijken. Ze hadden graag komend jaar weer wat jongen van hier. Ze zouden het ook leuk vinden als ik volgend jaar van hun wat jongen had om mee te vliegen. De afspraak is nu gemaakt dat we komend seizoen wat duiven ruilen. We wachten het af het komend seizoen. U zal er tegen die tijd best wel wat van lezen. Ik heb vergeten om een foto te nemen van de mannen om hierbij te zetten , mogelijk een andere keer.
Goede gezondheid en hou je haaks.

Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl
U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten