Translate,Home

zondag 3 januari 2016

weekbabbel 3 - 10 januari 20016

               Ad de JONG  -  HEUKELUM

                                 Drinkbakkie 3e NPO x Withney  (zus Goor 8x 1e)

Goede voornemens

Aan het begin van het jaar hebben de meesten onder ons goede voornemens. Vaak is dat stoppen met roken , sporten of gezond eten. Stoppen met roken hoef ik niet meer , het is ongeveer 30 jaar geleden dat ik de laatste peuk tussen de lippen had. Nu zou dat zeker niet meer kunnen vanwege de astma. Heb daarvoor 3 verschillende puffen en een rits tabletten voor hart , bloeddruk etc. Maar goed dat de duiven niet zoveel moeten slikken anders zou het veel te duur worden om nog duiven te houden. Vorige jaren als ik duiven in de auto had zette ik de luchtinlaat aan op mijn gezicht , dan ging het nog wel. Kan slecht met een masker op in de auto gaan rijden dan zouden ze denken dat ik een aanslag ga plegen. Jurgen onze zoon had een oude vouwwagen die weg kon. Hiermee ben ik al enkele maanden bezig om er een kar van te maken waar de duiven in kunnen als ik ze afgerichten. Had op de najaarsbeurs naar een kar gekeken maar dat vond ik nogal prijzig om ze enkele keren weg te brengen. Je blijft Nederlander toch. Dus zelf maar aan het knutselen geslagen aan de vouwwagen. Als de africhtingskar klaar is zal ik een foto plaatsen.
Op oudejaarsavond heb ik naar Herman Finkers gekeken. Wat een geweldige woordspeler is dit. Heb er van genoten. Hier ook aardig geknald in de buurt. Vind het eigenlijk zonde dat er weer voor miljoenen de lucht in is gegaan. En velen maar klagen dat alles zo duur is. Net als roken ,  je blaast op een jaar een mooie vakantie de lucht in , zonde toch.

Op eigen hok

De eerste jongen van de vermeerderaars zijn uit of aan het uitkomen. Hopelijk gaat alles goed en komen ze mooi op. Je weet het natuurlijk nooit wat er kan gebeuren. Ze krijgen de mooie blauwe ringen om. Heb weleens gehad dat er mooie jongen van 2 dagen in de schaal lagen , de volgende morgen lagen ze dood naast de schaal. Jammer dan , er zijn ergere dingen. De duivinnen voor de vliegdoffers zitten nog in het jonge duiven hok en heb ik nog niet bijgelicht. Wil ze mogelijk deze week koppelen. Het zal mogelijk enkele dagen langer duren voor dat er eieren liggen vanwege het niet bij lichten. Geef ook niet komt wel goed. Gisterenavond in de club nieuwjaarsreceptie / feestavond gehad met gratis chinees , drinken en een paar rondjes bingo , was weer gezellig. Gelijk heb ik de ringen 2016 uitgedeeld. Sommige hebben ze op eieren , net of nog niet gekoppeld. Niemand had de ringen gelijk nodig. We hebben nu allemaal de beste duiven en zullen vast super jongen kweken. Over acht maanden kunnen we de balans opmaken wie de beste kweek had dit jaar.
Toen ik net de weekbabbel bijna klaar had (nog niet opgeslagen) kwam op het beeldscherm Windows niet goed of zo en de zaak werd afgesloten en opnieuw opgestart. Misschien staat het nog ergens maar goed dat is voor mij een vraag en misschien voor u een weet. Ben niet zo’n computerman dus de babbel maar weer opnieuw gemaakt , vandaar iets later.
Goede gezondheid en hou je haaks.

Ons email adres is :  addejongheukelum@hotmail.com
U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten