Translate,Home

zondag 13 november 2016

weekbabbel 13 - 20 november 2016

               Ad de JONG  -  HEUKELUM

NPO dagen in Expo - Houten

Op 19 en 20 november zijn weer de NPO dagen in Houten. Het bestuur en veel vrijwilligers hopen dat veel liefhebbers naar de beurs komen , zeker nu de entree gratis is. Maak er een gezellige dag van met het hele gezin. Er is een kerstmarkt en workshops waar u aan mee kan doen. Zaterdag zoals van ouds de jeugddag waar best veel jongeren op af komen. Ook worden de Nationale Kampioenen 2016 weer op deze dagen gehuldigd in een aparte hal. Zo kan u alle stands bekijken en rustig een praatje maken. Ook kan u met bekenden een zitplaatsje zoeken en bij praten over hoe het dit jaar is gegaan en hoe u het in 2017 aan wil pakken. Een liefhebber is nooit uitgepraat over deze mooie hobby. Iedere liefhebber hoopt in het komende jaar mooie uitslagen of een vroege duif te pakken. Veel van ons dromen om een 1e Nationaal te winnen. Het zal met de oude duiven moeten gebeuren want met de jongen geen nationale vlucht meer. Dit was toch al de nek omgedraaid toen we geen Orléans meer mochten vliegen. Onze duiven worden het hele jaar top verzorgd. Nu ook in de rui goed voer en minstens 1 en liefst 2x per week in bad. Velen geven nu een parathyfus kuur of men laat de duiven nu alvast enten tegen paramixo. Deze laatste beschermt voor een jaar. Denk er zelf over na om dit eind november te laten doen , dan is het maar alvast gebeurd. Zo zijn we allemaal weer bezig met het komende jaar om veel plezier aan de duiven te beleven. Als dan het weer ook nog eens mee wil werken dan hebben we met z’n allen in 2017 een top jaar. Dus op 19 of 20 november naar Houten. U allen een leuke en plezierige dag / dagen toegewenst.

Op eigen hok

De voorbije week wat aan het schuiven geweest met de koppelingen. Het zal nog best veranderen voor het zover is en dat geeft ook niet. Kan ik niet slapen dan denk ik zal ik die en die eens bij elkaar doen of toch een andere. Schrijf dit dan op , anders ben ik het de volgende dag weer kwijt en denk ik hoe had ik het ook weer gedacht. Ga ik dan aan het schuiven dan denk ik , nee zo toch ook maar niet doen. Maar ach zo blijf je een beetje bezig. Sommige liefhebbers doen met koppelen alles bij elkaar en ze zoeken het zelf maar uit. Maar dat doe ik niet , ook van weduwnaars waar ik jongen van wil hebben sluit ik op in de broedbak en deze gaan per koppel apart los totdat ze op eieren zitten. Waar ik geen jongen van wil houden deze gaan gewoon wel los op het hok maar dan zitten de koppels waar ik ze wel van wil opgesloten. Wel wat meer werk maar ik ben toch thuis en zo blijf je van de straat. Dan weet ik ook of uit de betere weduwnaars bruikbare jongen komen. En weet zo zeker dat ze niet vreemd zijn gegaan. Zag onlangs op een internet verkoop dat uit 2 blauwe duiven een schift ( kras ) jong te koop stond. Wat men mij altijd vertelde zou dat niet kunnen. Er zijn misschien altijd uitzonderingen dat weet je maar nooit. Daarom zitten hier ook alle kwekers ieder in een apart hokje , meer werk maar je weet voor 100% zeker dat de jongen ook uit dat koppel komen. Maar goed een ieder doe het op z’n eigen manier. Goede gezondheid en hou je haaks.

Ons email adres is :  addejongheukelum@hotmail.com
U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten