Translate,Home

zondag 22 januari 2017

weekbabbel 22 - 29 januari 2017

               AD de JONG  -  HEUKELUM

                                          Doffer 4e NPO x dochter 1e NPO
 Bevroren bakken

Nog steeds vorst , nu zondagmorgen min 7,5 graden. Iedere morgen zijn de drinkbakken bevroren. Heb dubbele bakken dus dan is het de ijsbakken er uit en andere bakken met vers water er in. Ik doe in de gieter er dan wel wat warm water bij zodat de kou eraf is anders is het zo weer bevroren. Zeker als ze kleine jongen hebben maak ik het water minder koud. Als de jongen gevoerd worden met koud water lijkt me niet helemaal goed voor kleine jongen. Hebben ze allemaal water dan in de schuur de ijsbakken onder de kraan ijsvrij maken en laten drogen voor de volgende keer. Als ze op jongen zitten moet je toch iedere dag een schone bak water geven , met vost soms meerdere keren per dag. Veel werk als er vorst is , geef mij maar 25 graden.. 
De NPO heeft deze week weer een vergadering gehad over de nieuw te bewandelende weg voor de duivensport in de toekomst. U kan een verslag lezen op de site www.npoveenendaal.nl  Las dat de pers was uitgenodigd maar dat het later weer was ingetrokken om dat het een besloten vergadering was. Dacht dat dit bestuur open naar de leden zou zijn , lijkt dus niet altijd.
Wil u nog versterking op uw hok er zijn ontelbare sites waar u allemaal super duiven kan kopen. Ik zou zeggen wees zelf alert en koop geen kat in de zak. Ik zou zelf geen oude duiven kopen op een verkoop van enkele duiven daar dat vaak papier tijgers zijn waar uit gekweekt is. De nakomelingen hebben waarschijnlijk niet aan de verwachting voldaan en dan maar de verkoop in. Op een totale verkoop zou ik het wel durven.
  
Op eigen hok

Het ging best ging best goed bij de weduwnaars. Ging ja , de voorbije week in hok 1 enkele koppels eieren kapot. In het tweede hok bij zes koppels. Natuurlijk ook bij koppels waar ik graag jongen van had gehad maar dat is meestal wel zo als er wat sneuvelt. In het eerste hok bij een jaarling doffer de 8e en de 9e pen gebroken. In het tweede hok bij een jaarling de laatste drie pennen gebroken. Heb ze gelijk maar alle getrokken. Anders heb je met de vluchten het hele jaar niks aan deze twee doffers. Nu maar kijken hoe de pennen aangroeien. Zal heus wel goed komen , heb dit wel vaker gedaan. Gelukkig is het bijna 3 maanden voor het vliegseizoen dus tijd genoeg om weer op lengte te komen. Ik durfde  de eieren van de kwekers niet onder de vliegers te leggen. Misschien een voor uit ziende blik , wie zal het zeggen. Laat ik hopen dat het vanaf nu verder goed gaat. Deze week komen de meeste jongen uit. En dan maar hopen dat er bruikbare duiven bij zitten voor de toekomst.  Goede gezondheid en hou je haaks.

Ons email adres is :  addejongheukelum@hotmail.com
U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten