Translate,Home

zondag 22 december 2019

weekbabbel 22 - 29 december 2019

               Ad de JONG  -  HEUKELUM
                        U allen Prettige Kerstdagen 2019
Kerst

Deze week is het alweer Kerst. Het jaar 2019 is alweer bijna voorbij. De schoolkinderen hebben weer vakantie en hoeven dit jaar niet meer naar school. Zij zouden wel graag sneeuw en ijs willen maar ik hou er niet zo van. Bij de vroege kwekers zullen deze week wel jongen liggen. Het is wel aardig weer geweest voor de winterkweek , geen vorst in ieder geval. De ringen voor 2020 zijn zaterdag gekomen en zullen uitgezocht moeten worden. Hier nu het dubbele aantal van vorig jaar. Nee , geen grotere liefhebbers maar doordat er leden bij zijn gekomen van verenigingen die helaas zijn opgeheven. Deze clubs hadden in 2020 nog door willen gaan maar vanwege het aantal leden dat de NPO wil is men gestopt. Namens de oudere liefhebbers , bedankt kiesmannen en NPO. Zoals iedereen wel weet is er veel onrust in duivenland. Ik wil er zo aan het einde van dit jaar geen woorden aan vuil maken er wordt al zoveel over geschreven. Tussen de regels door heeft u misschien wel kunnen lezen hoe ik er over denk.
Op eigen hok

De kweekboxen zijn schoon gemaakt en aan het einde van de dag zijn de doffers erin gezet. De duivinnen zijn er de volgende dag bij gegaan. Ook de korte vlucht duiven zijn gekoppeld. In ieder hok zitten 8 koppels  , zo hebben ze wat meer ruimte later met eten uit de voerbak. Koppelen was ook bij de vliegers geen probleem en de mensen die de babbel regelmatig lezen weet hoe dat komt. Zo te zien zitten er wel leuke koppels bij. Maar ja , je weet nooit waar en of er goede jongen uit komen. Alle oude zijn extreem zacht of dit komt door de Doste Oregano vloeibaar 12 % wat ze regelmatig krijgen , ik weet het niet maar ik vind het wel fijn dat ze zo door je handen heen glijden. Als ik in het hok ben geniet ik van zulke strakke gladde duiven. Wat is duiven verzorgen dan toch een mooie bezigheid. Goede gezondheid en hou je haaks.
mail  addejongheukelum@hotmail.com                                                                                                      http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten