Translate,Home

zondag 25 november 2012

weekbabbel 25 november - 2 december

Lief geweest .... tuurlijk

 
 
Ja , het is weer bijna zo ver , de Sint komt , als je lief bent geweest in 2012. Een hele leuke periode met schoen zetten en op de echte pakjes avond. Zeker als er kleine kinderen in het spel zijn. Zo hier ook , we hebben 6 kleinkinderen en de ene vindt het nog spannender dan de andere. Ze zijn al weken bezig om verlanglijstjes te maken voor de Sint. Hele reclame boeken worden uitgeknipt en daar maken ze zelf een verlanglijstjesboek van. Ja ze zijn er lekker mee bezig. Maar het is altijd weer de vraag of de Sint en Pieten ook dit jaar weer langs zullen komen , ik denk van wel want die schatten zijn weer heel erg lief geweest dit jaar. Maar ja , dat vind opa meestal wel. Het zal wel weer een dolle boel worden op pakjesavond , heel leuk maar wel vermoeiend voor ons oudere mensen. Als het hele spul er is eten we van de plaat of hoe ze het ook noemen. De jeugd mag kiezen en die roepen in koor frietjes … frietjes. Daar heeft oma al wel voor gezorgd , want dit is het liefst wat ze eten bij oma. 
 
Op eigen hok
 
Zoals ik al meerdere weken zeg er is niet zo veel te vertellen over het wel en wee in het duivenhok. Voorbije donderdag toen we eindelijk weer eens een dag met veel zon hadden , is het hele spul weer in bad geweest. Na het bad hebben ze nog lekker even in de ren in de zon gezeten. Toch vonden ze het een beetje koud want al snel zaten ze allen weer binnen. Toen gelijk maar de ramen dicht gedaan en wat Allerlei van Ronny gegeven. Denk dat ze daar al op zaten te wachten , ze weten het precies na het bad krijgen ze dit altijd iets waar ze gek op zijn maar dat weet u inmiddels wel. Bij Ronny zijn nu weer voer aanbiedingen ook de Allerlei nu € 24,00 voor een zak van 25 kg.  Het was dit weekend weer beurs in Houten ook daar worden er allerlei aanbiedingen gedaan. Het is meestal niet zo druk op deze beurs , de meeste duivenmelkers gaan om elkaar te ontmoeten en wat bij te praten. Op deze beurs wordt er niet zo veel verkocht en dat kan ook vaak niet. Het is nu een dure maand , het budget bij de meeste van u voor de duiven is wat minder.
Zelf ben ik in begin van de middag toch even in Houten geweest. Met enkele bekenden gepraat en allen vonden de beurs niet veel meer. Even met duiven Goeroe Gert Jan Beute gepraat en gelijk Prange Suppe meegenomen. Let wel op …  het zit nu in een rooie plastic fles met Beute sticker , dit is tegen namaak. Vorig jaar mailde Johan den Hartog mij of de Prange Suppe zo goed is. Ik zei de cirkel moet rond zijn goed hok , goede duiven , goede verzorging en dan kan het net wat extra’s geven. Hij heeft het in 2012 gegeven en wat denkt u , hij neemt van mij het stokje over en is 1e Keizer Generaal Afdeling 7 ….. toeval !!!  Ik blijf het in ieder geval gebruiken.
Bij Gerard Schalkwijk van Travifarma heb ik Forta Vita (kruidenelixer) meegenomen , wil dit het komende jaar eens proberen. Heb ook een abonnement genomen op blad De Duif deze komt 50x per jaar zodat ik iedere week weer wat kan lezen. De meesten houden op de beurs de hand op de knip , bij de vele bonnenverkopen kan je zien dat de prijzen aanzienlijk lager liggen dan vorige jaren. Misschien heb ik het mis maar voor de meeste mensen is de Euro heel duur geworden. Zeker nu de regering veel dingen duurder maakt , dan denk ik waar zijn ze mee bezig. Je moet koopkracht houden bij de mensen. Men kan een euro maar één keer uitgeven. Als alles veel duurder wordt gemaakt blijft er niks over om uit te geven en span je het paard achter de wagen. Men moet koopkracht behouden , liever nog verbeteren. Dan kan de economie uit het dal komen anders zakt men steeds verder de afgrond in. Ik heb er niet voor gestudeerd , dus misschien vindt u het een beetje domme boeren praat. Maar als de knip leeg is kan je niks kopen … toch. En zit er wel wat in dan geeft men het nu niet zo makkelijk meer uit en gelijk heeft men , je weet immers niet of je over enige tijd nog werk heb.
 
Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl
U kan de weekbabbel en andere zaken bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten