Translate,Home

zondag 24 maart 2013

weekbabbel 24 - 31 maart 2013

 
 
 
Golden Ringenrace Regio 4

Voor het tweede jaar wordt er in regio 4 van Afdeling 7 een Golden Ringen Race gehouden. Vorig jaar werd het een groot succes en daarom gaat de commissie Willem van Maren , Rini v d Bogerd en Maurice v d Kruk het dit jaar een vervolg geven. In vier keer worden de 180 duiven aangeboden 2x in Ammerzoden en 2x in Tiel. Op de 23e maart werd de derde verkoping in Ammerzoden gehouden. Het was ondanks de wereldkampioenschappen schaatsen toch aardig druk zodat ook deze keer alle jongen naar een nieuw baasje gingen. Op vier vluchten kunnen de jongen zich deze zomer bewijzen en laten zien wat de koper er van had verwacht. Door de koude is er blijkbaar later gekweekt daarom volgende week de laatste verkoop in Tiel van ongeveer 70 duiven. Daarna kan de balans worden opgemaakt wat er in de pot zit. Super is bij deze race dat je regelmatig nieuws krijgt toegestuurd via de mail zodat je als schenker op de hoogte blijft. Vanaf deze plaats wens ik alle kopers veel succes op de 2e Golden Race Regio 4.

Op eigen hok

De voorbije week nog heel koud , we zijn het allemaal wel zat deze kou. Als het eind deze maand ( de 27e ) niet veranderd kunnen we nog wel eens 4 weken met koud weer blijven zitten. Ach , als het eenmaal lente is met mooie temperaturen zijn we de kou van de laatste maanden snel vergeten , tot dat we de rekening van de elektra maatschappij in de brievenbus krijgen. Dan zal het voor velen wel schrikken zijn. Voor ons zelf en voor de duiven blijft het ook veel te koud. Toch probeer ik ze iedere dag even los te laten , ze hoeven nu met deze kou geen uur te vliegen. Als ik lekker warm binnen zit en er zijn er die aanstalte maken om te vallen ga ik maar weer de kou in om ze naar binnen te halen. Nog steeds gaan eerst de doffers los en daarna de nonnen. De overnachters zijn al een tijdje niet los geweest , nog maar eens kijken wat ik daar mee aanvat. Ze zitten ook nog bij elkaar , toch wil ik ze nog even van elkaar doen , ze zijn nog rustig. Slaat het weer om dan hebben ze gelijk bruiloft en liggen er zo eieren , liever nog niet. De jongen zitten gewoon in het hok en zijn zelfs nog niet in de ren geweest omdat meestal de koude wind er in staat. En dat is lijkt me niet zo goed met deze kou. Heb deze week in de schuur een licht rennetje gemaakt die ik makkelijk op de ren kan zetten. Als de oude binnen zijn kan die erop en kunnen de jongen de omgeving bekijken. Het zal eerst wat warmer moeten zijn eer die erop gezet wordt , we wachten maar af. In België zijn al twee weken alle vluchten afgelast. Ook in Nederland zijn de eerste africhtingen niet door gegaan vanwege de kou. Lijkt me heel verstandig. Nu zijn er weer velen die volgend jaar later willen beginnen. Als het dan volgend jaar in maart en april prachtig weer is dan zou het jammer zijn dat er niet gevlogen wordt. Zelfs wordt er geopperd om door te gaan met vliegen in oktober. Gekken werk zou ik zeggen , velen kunnen hun duiven half september nog maar amper mee geven vanwege de rui. Zou gewoon volgend jaar op de zelfde datum beginnen , vorig jaar was het nu rond de 20 graden. Prachtig mooi weer voor africhtingen of de eerste vluchten. Mocht het te koud blijven dan kan je het altijd aanpassen , gebeurd met extreem warm weer ook. Maar ach , wie het weet mag het zeggen. Heeft u vragen mijn email adres is : www.jon72780@planet.nl U kan van alles bekijken op http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten