Translate,Home

zondag 29 juni 2014

weekbabbel 29 juni - 6 juli 2014


                Ad de JONG  -  HEUKELUM


                                   Gerard met de vader van de gewonnen duif

Blij en ……..

Het eerste gedeelte van de weekbabbel is een blij bericht , voor mij althans. Enkele weken terug stond in het Spoor een advertentie dat Schalkwijkpigeons een nieuwe site had. Er werden 10 jonge duiven uit hun kweekhok verloot en laat ik nu tot de gelukkigen behoren. Kreeg een uitnodiging om gelijk met de andere winnaars de duif op te komen halen. Dus zondagmorgen naar Gerard en Katiuska in Lopik. Na een bakkie koffie een uitleg van Gerard over het gebruiken van Super Anti Slijm. Ook was Martin van Zon aanwezig en die vertelde over hoe een goede duif er uit hoort te zien. De liefhebbers die er waren hebben van dit alles weer wat op gestoken. Van tevoren is bepaald welke duif je kreeg en ik had aangegeven mocht ik erbij zijn dat een overnachtduif me wel interesseerde. Heb een prachtig jong mee gekregen , ben er heel blij mee , bedankt. Ook kreeg iedereen een verassingspakket Travipharma dat ook in de smaak viel. Na een fris drankje bij gepraat en dat duurt bij duivenmelkers meestal even wat langer dan gepland. Zal de gewonnen duif lekker uit laten groeien en er later mee gaan kweken. Gerard en Katiuska namens alle winnaars hartelijk dank voor de geschonken duif , het pakket en de leerzame uurtjes.

Op eigen hok

En ….. een droevig bericht en niet alleen op eigen hok , veroorzaakt door de onverantwoorde lossing van de duiven uit Meaux 357 km. Er waren 6 doffers en 6 duivinnen mee gegaan. Dacht dat ze in de vroege morgen met een stevige zw wind snel naar huis zouden kunnen gaan. Maar men wachte en wachte maar om te lossen. Toen ze toch om 13.30 uur los gingen kon je al zien dat ze gelijk volop in de regen kwamen. Een klein kind kan op buienradar zien dat het niet best was en werd. Je kan daar ook 3 uur vooruit kijken. Ik vroeg me gelijk af hoeveel zullen er vanavond thuis zijn. Het werd hier ook wachten en wachten. Mirjam was er om naar de duiven te kijken en die had er al buikpijn van dat er nog geen was. Toen ze naar huis ging nog niks. Ik zei dat ze vanavond of anders morgenochtend wel zouden komen en dat er ook best wel  één niet meer terug kon komen. M’n “ beste “ waren mee en s’avonds geen terug , niet normaal. In de vereniging waren er drie van de honderd , nog nooit mee gemaakt op een midfond vlucht. Lig er niet meer wakker van als er nog duiven moeten komen maar nu was het wel een onrustig nachtje en dat was niet omdat de vrouw me lastig viel. Zondagmorgen om 8.03 kwam de eerste en daarna om 8.37 en 8.48 uur. Om 15.24 toen ik net terug was uit Lopik arriveerde de achtste. De vier die nog onderweg zijn had ik ook graag terug want dit zijn de betere , hopelijk komen ze nog. Vele duiven zijn nog onderweg , komen er bij u binnen voer ze enkele dagen tot ze op krachten zijn gekomen en laat ze dan weer los. Oude duiven gaan dan wel weer naar hun hok , hun baas zal u dankbaar zijn.

Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl

U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten