Translate,Home

zondag 3 april 2016

weekbabbel 3 - 10 april 2016

             
               Ad de JONG  -  HEUKELUM

                                       Lossing in Vuren op 2 april 2016
 Allemaal gestart

Enkele afdelingen hadden vorige week de eerste africhting. Dit weekend is heel Nederland begonnen. Het zou een prachtig weekend worden maar zaterdagmorgen viel het flink tegen. Het was zwaar bewolkt en niet erg warm. Ben zelf naar de lossing van Afdeling 7 in Vuren geweest. Er waren nog enkele liefhebbers en zelfs enkele fotograven oa Falco Ebben van Pigeonpixels was er met zijn oom Will om plaatjes van de lossing te maken. Sta ik dan met mijn klein fototoestelletje … haha (zie foto). Ze gingen om 12.30 en om 12.45 uur de lucht in. Het waren 3200 en 3300 duiven per lossing. Het is een prachtig gezicht om dit te zien. Dan nu maar hopen dat jouw blauwke of rooike het snelst naar het hok vliegt. Tijdens de lossing was het in Vuren 11 graden en er was een best koud zuidoosten windje , althans dat vond ik. Beide lossingen hadden ondanks dat het ook nog zwaar bewolkt was een heel goed vertrek. In een mum van tijd waren de koppels uit het zicht verdwenen. Ze gingen naar het noorden richting Leerdam , dus de goede kant op richting hok. Er konden best hoge snelheden worden gehaald met wind mee en dat gebeurde ook. Bij Compuclub zag ik dat de snelsten 100 km per uur vlogen.

Op eigen hok

Er zijn 34 duiven ingekorfd om te klokken op de eerste africhting uit Minderhout 54 km. Om 13.00 uur gingen ze los volgens teletekst. Ik verwachte ze tussen 13.35 en 13.40 uur. Het duurde langer dan gedacht. Om 13.48 uur gingen de eersten over de antenne naar binnen. Binnen 10 minuten stonden er 28 van de 34 op de klok. Niet slecht voor hier met zuidoostenwind. Nu bleek later dat ze 10 minuten later waren gelost !!
In de club maakte men een proefuitslag en daar begon ik boven verwachting met 1-3-4-enz. en 21 in de uitslag. Laat ik nu hopen dat ze dit vast kunnen houden. Maar ach , het is nog maar het begin. Er kunnen dit jaar nog veel mooie vluchten komen met hopelijk voor mij vroege prijzen. Daar gaan we tenminste vanuit.
Vorige week zijn er na enkele dagen bij de buurman op de schuur te hebben gezeten 2 jongen van de weduwnaars verdwenen. Eén werd op gegeven door Wim Verstraten uit Mill. Hij was zeer mager en hij zou hem verzorgen en wilde hem graag houden. Helaas is hij na enkele dagen overleden. Wim in ieder geval bedankt voor het melden.
Goede gezondheid en hou je haaks.

Ons email adres is :  addejongheukelum@hotmail.com

U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten