Translate,Home

zondag 4 januari 2015

weekbabbel 4 - 11 januari 2015

               Ad de JONG  -  HEUKELUM

                                  De eerste jongen 2 januari 2015 uit ei

Goede voornemens

Heeft u goede voornemens voor het Nieuwe Jaar of denkt u laat maar. Ieder jaar denkt u het nieuwe jaar zal ik …. maar er komt telkens niets van terecht. Stoppen met roken is vaak één van die goede voornemens net als afvallen. Wilt u één van die dingen bereiken of misschien wel beide dan gewoon doorzetten. Denk maar eens aan onze duiven. Wij willen ook graag dat die wilskracht en doorzettingsvermogen hebben om snel naar huis te komen. Zijn ze niet vroeg genoeg naar onze zin dan zijn sommigen van ons op zijn zachtst gezegd niet tevreden. Bent u net als uw beste duif een doorzetter dan lukt het vast om uw goede voornemen(s) te bereiken. Kan u het niet dan kunt u niet over u zelf tevreden zijn. Het ligt aan wilskracht en doorzetten net als bij de duiven. Als u dat niet kan dan bent u zoals we hier zeggen een slapjanus. Dan heeft u niet genoeg wilskracht en karakter om uw doel te bereiken. Ga er dit jaar eens voor en stop met roken en/of met afvallen of een ander goed voornemen. U zult zien dat u veel meer wilskracht en uithoudingsvermogen heeft en beter in het leven staat dan het voorbije jaar. Dan gaat u nog lijken op uw topduif die van wanten weet.

Op eigen hok

Op 2 januari zijn de eerste jongen uit het ei gekropen. Over enkele dagen liggen er hopelijk bij alle koppels jongen. Als ze alle uit zijn zal ik de ringen weer aan een elektriciteitsdraadje aan de bakken hangen zodat ik makkelijk kan zien welke er nog geringd moeten worden. De dag erop kijken of ze er nog om zitten , is dit zo dan draadje weg nemen en dan hoef ik bij dat koppel niet meer te kijken. Als de jongen 14 dagen zijn zet ik er een broedschaal bij zodat ze daar de volgende ronde eieren in kan deponeren. De toekomstige weduwnaars zitten nog in het jonge duiven hok daar ik in hun hok nog aan het knutselen ben. Wilde ze 10 januari koppelen maar of ik dit haal weet ik nog niet , dan maar iets. Op site afdeling 7 kan ik nog geen consept programma vinden. Gelukkig hoorde ik dat er voldoende kandidaten voor het bestuur zijn. We gaan er van uit dat na de vergadering van 30 januari alles weer op rolletjes gaat lopen. Volgens het nationaal schema gaat heel Nederland op 11 april de eerste vlucht spelen. De laatste jaren ben ik altijd met weduwnaars begonnen en dat wil ik dit jaar ook weer doen. Vorig jaar zijn de oude in december geënt tegen paramixo. Dit jaar wilde ik het na de kweek dus later doen. Het zal nu waarschijnlijk de eerste helft van maart worden.
Zaterdag 3 januari zijn de ringen 2015 aan de leden uitgedeeld. Wat ik begreep waren er liefhebbers die ze op eieren hadden zitten. Er was dus geen haast bij , maar goed ze hebben ze nu alvast in de kast liggen. Laten we hopen dat we allemaal wat bruikbare duiven kunnen kweken waar we veel plezier aan mogen beleven ,succes allemaal.

Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl

U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten