Translate,Home

zondag 3 februari 2013

weekbabbel 3 - 10 febr 2013



We hebben weer 3x WK goud
 
Na een koude periode ineens weer herfst , harde wind met wind stoten en geregeld veel regen. Zaterdagmiddag buitjes met hagel en een koude noorden wind. Nu kwam ik na de griep van deze week nog niet veel buiten , in de middag lekker naar het WK veldrijden zitten kijken op België die alle vier de disciplines liet mee beleven. Dat Nederland zijn mannetje en vrouwtje staat wisten we wel. Nu werd begonnen met 3x een gouden plak ( Mike Teunissen , Mathieu v d Poel , Marianne Vos ) en 1x met brons ( Lars v d Haar). Niet zeuren over glijden , de kou , blubber , sneeuw , regen gewoon doorgaan echte krachtpatsers. Super sportdag voor de Nederlandse wielersport.
Heel anders is de mentaliteit bij het voetbal kijk deze week naar trainer Rutte van Vitesse. Zondag gewonnen van Ajax en halleluja en 4 dagen later afgedroogd worden en dan niet met de bus met de jongens naar huis. Ligt nu omdat er geen nieuwe aankopen komen en zich dan nog ziek melden ook. Sorry maar vind dit gedrag van nul , ben wel een beetje supporter van Vitesse. Wat mij betreft laat zo’n trainer maar snel opstappen en een amateur ploegje gaan trainen als die hem nog willen hebben.
Zaterdag de bonnen verkoop geweest in Gorinchem , wilde er zeker naar toe gaan maar heeft dit jaar verstek laten gaan. Is altijd goed geregeld en gezellig daar bij de Julianabode. Hoop er volgend jaar wel bij te zijn.
 
Op eigen hok
 
Bij de kweekduiven zijn de eerste jongen uit het ei gekropen. Als er jongen een paar dagen in de schaal liggen hang ik de ringen aan een elektriciteitsdraadje aan de broedbak. Zijn ze geringd hangt er een leeg draadje dan de volgende dag kijken of de ringen er nog om zitten. Is dit zo dan gaat het draadje weg en hoef ik naar die bak niet meer om te kijken. Heb een lijst van deze ronde waar alles opkomt te staan zoals welke op elkaar staan , datum eerste ei , datum wanneer de jongen zijn uitgekomen en de ringnummers die om de pootjes zijn gegaan. Later wordt er de kleur wat het jong heeft bij geschreven. Zo wordt ieder ronde van de kwekers genoteerd alles gaat ook in de computer. Ook van de weduwnaars wordt het zo bijgehouden. Nu zitten de weduwnaars met 16 in één hok. De koppels waar ik graag jongen van wil behouden zitten als ze gekoppeld zijn vast in hun bak totdat ze op eieren zitten. Af en toe laat ik dan zo’n koppel een keer los op het hok als de rest opgesloten zit. Even 14 dagen wat werk maar je moet er wat voor over hebben. Had ze op 28 januari willen koppelen maar aangezien ik griep had en het flink te pakken had , zijn ze nog niet gekoppeld. Had zelf de griepspuit gehad , vorig jaar rolde ik er aardig doorheen zo zie je ieder jaar is het ook bij jezelf weer anders. De vrouw heeft enkele dagen de duiven gevoerd en dat gaat ook goed ben blij dat ze het doet. Kijken wanneer ik voldoende fut heb om te koppelen , eerlijk gezegd zie ik er wel tegen op , is weer een heel werk. Denk niet dat ik de vliegduiven ooit zo laat heb gekoppeld meestal lag dat tussen begin december en begin januari. Nu dus later en misschien bevalt het zo goed dat het bij leven en wel zijn de komende jaren telkens zo gebeurd. Even afwachten hoe het gaat met pennen stoten van de ouden en de jongen. Over ruim 7 maanden zijn de resultaten over dit jaar weer bekend en kan de balans weer opgemaakt worden. Als je ouder wordt gaat de tijd steeds sneller lijkt het.
 
Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl
U kan de weekbabbel en andere zaken bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten