Translate,Home

zondag 3 maart 2013

weekbabbel 3 - 10 mrt 2013

Ad de JONG  -  HEUKELUM
 
                                         Nieuwe stand Travi-Ko op de beurs

Voorjaarsbeurs Houten
 
Zondag naar de voorjaarsbeurs in Houten geweest. Voor mijn doen was ik er al aardig op tijd , om 10.40 uur liep ik de beurshal in , het was al aardig druk. Gelukkig kon ik de auto makkelijk parkeren achter het vlakbij gelegen hotel. Naast me stopte op de parkeerplaats Koos Steenbeek en onder het lopen naar de hal gezellig gekletst met Koos. Hij is een topmelker op de overnacht en staat op een film van de Koerier , heel aardige man die Koos. Veel bekenden gezien zal geen namen noemen anders zal ik er best vergeten , ook met onbekenden gesproken. Verschillende zeiden ben jij de Jong van de weekbabbel. En inderdaad ze hadden het goed gezien alle zeiden doorgaan met de babbels hoor. Heb weleens gedacht om er mee te stoppen maar als ik zie dat er op verschillende site’s meer dan 1000 mensen iedere week de babbel bekijken is dat wel leuk en daarom ga ik nog maar even door al valt het soms niet mee om iets zinnigs te typen. Mijn eerste weekbabbel was op 29-10-2006 dus al meer dan 6 jaar. Nu verder over de beurs , natuurlijk gekeken bij Travi-Ko. Bij Ko Schoenmakers ga ik al enkele jaren de duiven en de mest laten onderzoeken. Nu is Ko samen gegaan met Gerard Schalkwijk van Travipharma vandaar de naam Travi-Ko. In ieder geval succes met de samenwerking. Ook even met Gert-Jan Beute gekletst , had de Prange Suppe op de najaarsbeurs al gekocht. Bij Jaap Koehoorn de Recovery Superior mee genomen , nu in grote potten 300 gram voor  € 28,00 dus veel voordeliger dan in de zakjes. Nu dus voor meer liefhebbers betaalbaar. Had het evel wel genomen , ik vind het heel goed spul waar ze snel van opknappen na een vlucht. Omdat het met de jongen vorig jaar niet zo goed ging had ik op internet eens zitten snuffelen en kwam ik uit bij Vincent Schroeder en daar heb ik oa Ropadeno meegenomen dit is een water ontsmetter. Wil dit eens uitproberen zodat ze via de drinkpot niet besmet kunnen worden. Is wel duur spul 5 liter € 100,00 maar als de duiven er gezond van blijven is het wel wat waard , we zullen zien hoe het gaat dit jaar. Verder nog een dvd en kippenringetjes gekocht bij GPS. Zo ben je zo door je zakgeld heen , nu even sparen voordat ik weer naar Ronny v Tilburg ga om vliegvoer te halen. Over 4 weken is de eerste africhting alweer geweest en weten we al weer ietsje meer over de conditie van de ouden. Deze week gelukkig hogere temperaturen we zijn er wel aan toe en ik hoop dat u er net zo veel van geniet als ik zal doen.
 
Op eigen hok
 
Voorbije week ondanks de kou de overnachtduiven enkele keren los gehad. En ja , hoor een vrijdag toen ze naar binnen kwamen ontbrak er één. Wat er mee gebeurd is tegen een draad of een roofvogel dat weet je niet. Er is er in ieder geval één te weinig , vorige week schreef ik nog ik hou m’n hart vast. Nou dat helpt dus ook niet laat ik maar hopen dat het bij deze ene blijft.
De weduwnaars <kort> zullen niet meer op jongen komen.  Ze zijn al van elkaar gehaald en zijn vanaf 27 februari weduwnaar. Het is de bedoeling om ze niet meer te koppelen. Vanaf 4 of 5 maart zouden de temperaturen in de dubbele cijfers komen. Deze week  proberen de nonnen en de weduwnaars 1x per dag naar buiten te laten. Dan kunnen ze nu nog enkele weken trainen voor het seizoen begint. Laten we hopen op mooi weer met goede temperaturen , wel zo lekker voor mens en dier. Maandag 4 maart gaan de eerste jongen van de kwekers naar het nog lege jonge duiven gedeelte. Dit heeft een lange tijd leeg gestaan en is helemaal schoon gemaakt. Dit jaar komt er geen krabber meer in , alleen af en toe de plank waar op gevoerd wordt. Van de weduwnaars <kort> waarvan de eieren zijn overgelegd zijn de eerste jongen ook uit het ei gekropen. Deze kunnen bij de jongen die er nu in gaan zodat er weer een mooi koppeltje jongen zitten. En dan maar weer hopen dat er enkele bruikbare duiven bij zitten.
 
Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl
U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten