Translate,Home

zondag 26 mei 2013

weekbabbel 26 mei - 2 juni 2013

Ad de JONG  -  HEUKELUM
                        2010-1685322  Bakkie   8e Asduif Jong Afdeling 7

Bedankt voor reacties

Heel veel reacties gehad via email nav mijn gezondheid , bij deze wil ik u allen daarvoor bedanken. Ben vanaf dinsdag weer bij de duiven geweest. Ik kon het masker weer op , eerder kreeg ik geen lucht met het masker op vanwege een zware bronchitus maar nu ging het weer. Het is nog wel niet over maar met de longen komt het wel weer goed na de kuren. Heel de dag achter de geraniums zitten is ook niet alles , daarom ben ik weer blij dat ik even naar de duiven kan gaan. Vervelend is wel dat de hartspier is versleten en niet goed pompt. Daardoor blijkt dat het zuurstof gehalte in het bloed te laag is en je gauw moe bent. Misschien met het aanpassen van de medicijnen die ik al jaren slik wordt het niet slechter , hopelijk kan het wat verbeteren. Tegen de kleinkinderen zeg ik als ze naar de duiven gaan :  rustig aan doen , net doen of dat je bij een baas werkt … haha. En daar moet ik me dan zelf ook maar aanhouden.
Deze week zat er een DVD van PigeonPixels bij het Spoor. Het is een leuke promo dvd die ik deze week al wel 3x heb bekeken. De eerste had ik al gekocht op de beurs ,  ik wil Falco Ebben en Edward Bokken complimenteren met deze prachtige dvd’s. Een aanwinst voor de duivensport , denk ik zo.

Op eigen hok

Het was deze week onderhand te slecht om de duiven los te laten , alleen woensdag viel het mee en was het in de middag aardig weer. Toen hebben ze ook hun rondjes getrokken eerst gingen de doffers los en daarna de nonnen. Doordat Vierzon is afgelast was het rust op donderdagavond ,  ik hoop dat ze na de laatste dagfondvlucht er één achter plakken , 4 vluchten is wel heel erg weinig. Vrijdagmiddag de moed weer bij elkaar geraapt en de duiven in de manden gestoken voor st Quentin 256 km wat is veranderd in Pommeroeul 181 km. Had voor mij niet gehoeven , weer een kort vluchtje. Ze hebben in ieder geval wel een mooi vluchtje gehad als mooie voorbereiding voor Sens volgend weekend. Er waren er vrijdag 40 mee gegaan naar Pommeroeul waar ze zaterdag om 8.30 uur werden gelost. De 10-322 zoon Drinkbakkie vloog als eerste rond , even later kwam de 07-861 er bij. Toen ze naar binnen gingen stond de klok op 10.54.58 en 10.55.09 goed voor de 2e  en de 5e  plaats in de club. Om 11.01.13 stonden er 20 op de klok dus ze kwamen goed af , er stonden er 24 in de club uitslag. In de regio werd begonnen met 16e en de 10e duif stond op de 90e plaats dit tegen 2.117 duiven. Ik kreeg zaterdagavond de Afdelingsuitslag Pommeroeul van Pigeonvillage en daar werd begonnen met 61 en 73 tegen 13.410 duiven en 29 van de 40 in de uitslag. Ben wel tevreden zoals ze het hebben gedaan dit weekend. De volledige uitslagen staan op de blogspot rechts bij uitslagen.

Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl

U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten