Translate,Home

zondag 10 november 2013

weekbabbel 10 - 17 november 2013

               Ad de JONG  -  HEUKELUM

                                          Doffers 10 november in het hok.

Mail van neef Arie

Gisteren kreeg ik een mail van neef Arie met een geweldig optreden bij de British Got Talent. Het is een Hongaarse groep die heet de Shadow Dance Group. De jury was sprakeloos en zelfs Simon zei dat dit de beste prestatie was die hij ooit heeft gezien. Er zit een verhaal in wat u moet zien , kijk het anders nog een keer. Misschien heeft u het al gezien toch wil ik het u niet onthouden daarom staat hier onder de link.Veel kijk plezier van deze prachtige prestatie die deze groep laat zien.


Verkopingen

Er zijn vele internet verkopingen , nu de laatste weken toch weer enkele zaal verkopingen. Vroeger ging ik veel naar verkopingen en daar heb ik veel geleerd met het bekijken en vast houden van de duiven. Ik liep eerst langs de kooien en schreef de mooiste in mijn ogen op een blaadje , meestal een stuk of acht.  Dan begon ik bij kooi 1 om ze in de hand te nemen en meestal bleven er 5 over. Dit waren meestal de duiven van de zeg maar kijk ronde. Dit lag misschien wel aan de uitstraling die deze duiven hadden , zie graag een gekleurd oog , langere zevende pen , zag ze ook graag in hun zondagsepak. Dit bleken vaak ook de beste vliegers te zijn. Dus in eigen hok wil ook graag duiven met uitstraling. Ze zeggen wel eens een goeie ziet er altijd mooi uit en dat is het denk ik ook wel zo. Zo één valt gelijk op als je in een hok komt. Het kan ook zo zijn dat je in een hok komt waar 11 prachtige doffers zitten en één die niet is om aan te zien. Nou deze minne zal wel een super vlieger zijn anders was die wel weg geweest. Of het is een bonte van moeder de vrouw of van de kleinkinderen die vinden bont vaak het mooiste. Er zijn maar weinig mensen die het weten. Ik in ieder geval niet , misschien heeft u er meer kijk op.

Op eigen hok

De doffers mochten de voorbije week met aardig weer in de middag enkele keren een uurtje buiten spelen. Spelen betekent dat de klep open is en ze in en uit kunnen vliegen. Zo zijn de jonge doffers al aardig over gewend naar het weduwnaars gedeelte. Ben de eksters ook dankbaar dat ze op dit moment hier zitten en de rovers uit de omgeving van het hok houden. De duivinnen wil ik met goed weer de komende weken ook eens los laten. Deze week zijn ze allemaal 2x in de ren in bad geweest waar ze snel in zaten. Het is een kwestie van bad in de ren zetten en de kraan open draaien. In het bad gaan geen producten , gewoon schoon water. Met nog één of  twee pennen te gaan zijn ze alweer aardig glad. Ook tijdens de rui zijn ze toch wel aardig glad gebleven. Een gezonde duif moet heel het jaar glad lijken ook in de rui , ik kan dus wel concluderen dat ze gezond zijn. Niet in vorm maar winter gezond zullen we maar zeggen.  

Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl
U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten