Translate,Home

zondag 24 november 2013

weekbabbel 24 november - 1 december 2013

Ad de JONG  -  HEUKELUM

                                         Mirjam en Moniek voorjaar 2013.

Beurs

Dit weekend was de beurs in Houten , als u dit lees is het weer achter de rug. Zelf ben ik er niet naar toe geweest. Ik kan u dus niets vertellen over wat voor eventuele nieuwe producten aanwezig waren of hoe druk het was. Had vrijdag op teletekst 861 gekeken , er stond niet op dat er beurs was. Zaterdagmorgen wel 3 bladzijden met keuringsuitslagen. Bij leven en wel zijn hoop ik wel naar de voorjaarsbeurs te gaan begin maart 2014.
Vorige week in Letland een dak ingestort van een warenhuis en dan moet ik denken aan eind januari 2006 toen in Polen een beurshal in stortte waar een duivenbeurs aan de gang was. Hierbij kwam ook Dick Basch om het leven die ik als voorzitter van de Lingebode en Teysterbant goed heb gekend. Dat ik de dag nog weet is omdat op die avond de feestavond van de Afdeling 7 was. In 2005 was ik Keizer Generaal en zou die avond gehuldigd worden. Toen het bericht door kwam van de ramp in Polen is de feestavond toch verder gegaan maar de stemming was duidelijk bedrukt en dat was wel te begrijpen.

Op eigen hok

Deze week zijn de duiven niet los geweest , geregeld zit er weer een roofvogel en dan zijn de eksters niet te zien. Donderdagmorgen zaten 2 spechten op het gras voor het hok , niet erg natuurlijk , een mooi gezicht met die rode koppies. De vliegers zijn voorbije week ook niet in bad geweest. Ik zal het zelf wel een beetje te koud hebben gevonden , wat een ouwe tobber hé.
Nu ze de laatste pen gegooid hebben of op een enkel pennetje na klaar zijn met ruien krijgen ze nu tot de laatste pen is aangegroeid 1 deel VTB 9 , 1 deel VTB23 en 1 deel Matador start. Is de laatste pen aangegroeid dan krijgen ze alleen Matador start. Dit om zoals Willem Mulder het zeg te ontslakken. Ook iedere dag na het voeren een snuifje snoepzaad van VTB.  Als alles mee zit wil ik de weduwnaars net voor kerstmis koppelen. Wil ze dit jaar wel een jong groot laten brengen. In 2013 hebben ze dit vanwege omstandigheden niet gedaan. Nu dus wel proberen te doen , dit om ze wat bakvaster te maken. Dan is de bedoeling om ze eind februari te laten enten tegen paramixo. Zoals het er nu uit ziet gaan we pas half april vliegen dus dat is dan nog vroeg genoeg. Dan kunnen misschien gelijk de jongen geent worden , is het maar vast gedaan.
Zag dat er speciale papieren gebruikt moeten worden om ze op te schrijven op de entlijst. Veel liefhebbers hebben de duiven in de computer staan , met één druk op de knop worden ze uitgeprint. En dan zouden ze nu weer opgeschreven moeten worden. Dat kan toch niet meer nu we in het computer tijdperk leven. Het lijkt dan net of we terug gaan naar de tijd van voor de oorlog. Hier in de club worden alle duiven die op de entlijst staan in de computer gezet en dus in de klok van de liefhebber. Als blijkt met inmanden dat een duif niet in de klok staat komt deze niet in de mand en zo hoort het ook. Dus waarom weer schrijven.


Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl

U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten