Translate,Home

zondag 18 januari 2015

weekbabbel 18 - 25 januari 2015

              Ad de JONG  -  HEUKELUM

                                   Weduwduivinnen net voor het koppelen

Koud hé

De laatste tijd vind ik het best koud , met het klussen kan ik de infrarood verwarming van Polarheat aan doen en dan is het best te doen. Als ik dus denk te gaan klussen zet ik s’morgens met het duiven voeren de plaat aan , als ik dan later in het hok kom is het al wat opgewarmd. Kijk je met aan zetten dan is het zo rond de 93% luchtvochtigheid dus te hoog. In de hokken met duiven staat die op 72% en dat is veel beter voor de duiven denk ik. De verwachting voor de komende week is overdag net boven nul en in de nacht er enkele graden onder. Dan hoor je Piet Paulusma zeggen : morgenochtend auto ruiten krabben. Brrr …. laat de lente maar komen wat mij betreft.
Afdeling 7 heeft het nationale vliegprogramma op de site gezet. Wat me gelijk opvalt is dat er voor zuid 1x Duffel en 3x Morlincourt op staat wat voor het zuiden van de afdeling onder de 100 en 300 km is. Jaren zijn we bezig geweest dat alle leden kans hebben om aan bepaalde competities mee kunnen doen.  Dan moet de vitesse boven de 100 km en midfond boven de 300 km zijn. Laten we hopen dat men naar een verder station gaat zodat alle leden van afdeling 7 kans hebben voor bv de Olympiade. Enkele leden wilden het vervoer anders op poten zetten , zodat we goedkoper kunnen gaan vliegen , goed voor behoud van leden. Veel vergaderingen zijn er geweest , wat ik begreep was men het eens dat de oude coördinator er mee zou stoppen maar nu willen enkele nog te benoemen bestuursleden deze coördinator er bij houden. De anderen die het vervoer goedkoper wilden maken stoppen er nu helaas mee. Afdeling 7 is omdat we iedere week moeten aanleveren mede of het duurst van Nederland. Zou ik mee vliegen in Brabant 2000 of in Zuid Holland dan ben ik per jaar heel wat minder aan vracht kwijt dan nu. Jammer dat enkelen blijkbaar niet op willen komen voor de man met de kleine beurs. Hoe zal het komen dat er veel ouderen afhaken. Zag op de site dat de feestavond is vervangen voor een feestmiddag vanaf 14 uur. Heb nu jongen liggen en dan wil ik ze toch graag tegen de avond nog een keer voeren dus of ik ga en/of hoe laat dat zal ik nog wel zien. Jeugdleden die in de winter een baantje hebben om de sport te bekostigen kunnen ook een probleem hebben om te komen. Je mag blij zijn dat er mogelijk weer een bestuur komt. Men heeft zoals je nu al ziet andere ideeën of dit een verbetering is wachten we maar af.

Op eigen hok

De voorbije week zijn de overnachtkoppels bij elkaar gedaan. Vier koppels zitten bij elkaar in het hok en zitten gelijk mooi bij elkaar. Eén koppel zit in een apart hokje. Dit is een doffer van Gerard en Katiuska Schalkwijk en een duivin van Gert Jan de Hoogh. Het lijkt me een prachtig koppel , als het lukt wil ik proberen hiervan de eieren over te leggen. De “ korte “ vlucht kwekers zitten op jongen en binnenkort zal ik er een broedschaal bij zetten. Nu maar kijken wanneer er weer eieren komen. De ene legt eerder dan de andere dus maar afwachten. De weduwnaars gaan vandaag 18 januari bij elkaar , door het klussen iets later dan gedacht. Verder niet zoveel te vertellen , het gaat zo’n gangetje. Ga de duivinnen er vanmiddag bij zetten dus vandaag een klein verhaaltje van Op eigen hok.

Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl

U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten