Translate,Home

zaterdag 23 september 2017

weekbabbel 24 september - 1 oktober 2017

               Ad de JONG  -  HEUKELUM

                                         Het hok waar ik het mee doe

 Voor U gelezen , je moet het maar aandurven om dit te doen.

Ulrich Lemmens uit Balen (België) heeft een ultra modern hok laten bouwen van één miljoen euro voor zijn 300 – 400 duiven. Het is voorzien van de modernste snufjes om het melker en duiven makkelijk te maken. Er hangen infrarood verwarmingsplaten in om er voor te zorgen dat de duiven na de vlucht snel herstellen. Ook lampen die het daglicht nabootsen en iedere dag wordt het hok automatisch gereinigd. Ook zijn er 30 kweekboxen gemaakt voor de beste kwekers. Volgend jaar kan men de aankomsten van de duiven live mee maken door de camera’s die zijn geïnstalleerd. Is volgend jaar wel het bekijken waard. Ook natuurlijk een beveiligingssysteem in en rond de hokken. Een hele uitdaging voor de 30 jarige prof melker Ulrich. Zo zijn zijn dromen licht wel uit gekomen. Ik wens heel de familie veel succes in de toekomst met hun prachtige hokken.

Op eigen hok

Wel niet zo’n prachtig hok als hier boven maar ik ben er ook tevreden mee hoor. Zal zeker volgend jaar eens kijken hoe de duiven komen van de vluchten bij Ulrich. Er zullen in het begin mogelijk ook wel wat kinderziekten aan het hok zijn die verbeterd gaan worden.  Dat is meestal met ieder hok wel zo. Nu verder over eigen hok. Nu de laatste vlucht al enkele weken geleden was ruien ze hier super goed. Nu zeker met dit mooie najaarsweer.  Ze gaan geregeld in bad waar ze graag in gaan. Ook mogen ze in de zon in de ren gaan liggen wat ze ook graag doen. Om de andere dag krijgen ze nu wat Allerlei van Ronny v Tilburg. Ik kreeg een mail wat voor ruivoer ik ze geef. Ik geef ze geen rui maar ik meng VTB  9 , VTB 55 en VTB 23 door elkaar. Dit in de verhouding 4 : 3 : 1. Zo vind ik het heel mooi voer. Als ze door de rui heen zijn gaat de VTB 23 eraf , dan is het wat lichter. Ik vind dat ze goed voer moeten hebben in de rui tijd. De pennen moeten ergens vandaan komen en daar past bij mij geen rui bij. Heb enkele jaren geleden eens Matador rui gevoerd en de doffers lieten de gerst liggen . Al gaf ik ze twee dagen niks dan vielen ze me aan maar de gerst lieten ze liggen. Sindsdien meng ik zelf en dat bevalt me goed. Vroeger trouwens altijd zelf gemengd. Goede gezondheid en hou je haaks.
mail  addejongheukelum@hotmail.com                                                                                                                http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten