Translate,Home

zondag 16 juni 2013

weekbabbel 16 - 23 juni 2013

              Ad de JONG - HEUKELUM

         
                        2007-1844861   4e club , 9e regio tegen 1610 duiven

Praatjesmakers

Na de wedstrijd van jong oranje tegen Italië wisten de spelers al te vertellen dat ze veel beter waren en in de finale hoorden te staan. Ik denk dat deze zelf dunk met de paplepel wordt ingegeven , want zo geweldig was het niet. En dan werden ze tegen Spanje gespaard en aan de kant gehouden want na 3 dagen kun je toch weer geen wedstrijd spelen , wat een watjes. Als je de zuivere speeltijd laat spelen wat met sommige andere sporten gebeurd dan zijn ze nooit voor twaalven klaar.
In de duivensport is het eigenlijk niet anders die mooi kan praten denkt de beste duiven te hebben. Ook een goede kruiwagen in het verkoop circuit is belangrijk om de duiven aan de man te brengen. Denk eens aan de verkoop van Leo Hermans , enkele jaren geleden de duiven verkocht en dan nu weer 530 duiven verkopen. Zouden dit allemaal goede zijn , nee zeker niet , er zullen best goede duiven tussen hebben gezeten. En dan voor Bolt 310.000 euro neer tellen , voor een duif die niet verder is geweest dan 150 km. Leuk voor Leo en Pipa maar eigenlijk is het van de zotte dat zulke bedragen voor één duif wordt neergeteld. Voor dit bedrag kan je een leuk huis kopen. Je kan zien dat veel mensen toch echt naam gek zijn. Op de meeste hokken zitten tegenwoordig wel enkele goede duiven. Maar ach , zouden ze bij mij komen en een goed bod doen voor een bepaalde duif dan is de kans groot dat ik nu ook toe hap. Ze zeggen weleens “ mag het iets meer zijn “ , nou 310.000 hoeft niet dan zeg ik wel “ het mag iets minder zijn “ ….. haha.

Op eigen hok

Voor de overnacht liefhebbers worden het drukke tijden , zeker als je ook de ZLU vluchten mee wil doen. Dinsdagavond was hier inkorven voor st Vincent de deelname viel erg tegen. Zelf heb ik hier niet aan meegedaan. In de club had Joop Verwey een vroege , hij klokte om 6.25 uur , dit was goed voor de 4e plaats op Teletekst in sector 3 , Joop van harte met dit prachtige resultaat.
Vrijdagavond konden de duiven mee voor een midfond vlucht vanuit Maxence 333 km voor mij. Hier gingen er 30 mee naar toe , door de harde wzw wind werden ze richting het oosten gedreven. Ze kwamen daardoor ook allen uit het noordoosten terug en dan tegen de wind terug komen was een hele kluif. Nadat eerst een regenfrontje was gepasseerd werden ze om 12.00 uur gelost. De eerste drie arriveerden nagenoeg gelijk en liepen om 15.07 uur naar binnen. In de club goed voor 4-6-7 , in de regio staan ze op plaats 9 - 11 en 12 in de voorlopige uitslag tegen 1610 duiven. Dus ondanks dat ze verkeerd kwamen viel dat niet tegen. Komend weekend is er een dagfond en een midfond vlucht.
De jongen zijn deze week 2x weggebracht naar 3 km. De eerste keer deden ze er ruim één uur over , de tweede keer een half uur. Kijken of we ze deze week nog weg kunnen brengen. Je hoort dat veel jongen er lang overdoen met een eigen africhting of zelfs nog onderweg zijn. Komen ze terug dan hebben ze er veel van geleerd. Hier zitten de jongen gewoon bij elkaar in het hok , de doffertjes gaan al aardig achter de vrouwen aan. Ze zijn nu niet meer verduisterd en worden al aardig glad. Ik wil ze later wel bij gaan lichten. Wanneer ik daar aan begin dat moet ik nog even bekijken. Vroeger deed ik dat vanaf de langste dag maar ik denk het nu wat later te doen , dat hangt ook af van wat voor weer het is. Met donker bewolkt weer zal het eerder zijn dan met helder weer. Eerst ze maar op de rails zien te krijgen zodat ze trek krijgen naar het hok.

Heeft u vragen mijn email adres is :  jon72780@planet.nl

U kan van alles bekijken op  http://www.addejongheukelum.blogspot.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten